Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, June 24, 2009

Doa


Syurga buat mukmin

Alam syurga yang mana telah dijanjikan buat orang-orang yang beriman dan bertaqwa. Bukankah Allah S.w.t telah mengkhabarkan kepada kita : “ Dan pimpinlah orang-orang yang bertaqwa (memenuhi kewajiban) ke dalam syurga berbondong-bondong, sehingga apabila mereka mendatanginya, dibukakan pintu-pintunya, dan penjaga-penjaganya berkata: Selamat sejahtera untuk kamu! Kamu telah melakukan yang baik, maka masuklah kamu ke dalamnya buat selama-lamanya.” (Az-Zumar:73)


Doa
Ya Allah,
Lindungilah aku dari kesesatan dunia,
Demi akhirat yang kekal abadi.
Ya Allah,
Jauhilah aku dari pengaruh buruk yang mungkin tidak aku sedari,
Untukku menjadi seorang muslimah yang diberkati.
Ya Allah,
Jadikanlah aku isteri yang solehah,
Suami yang soleh serta zuriat yang terpuji.
Ya Allah,
Kurniakanlah aku rezeki yang halal dan kesihatan yang baik,
Agar aku dapat terus sujud menghadap Illahi.
Ya Allah,
Kuatkanlah iman dan taqwaku,
Terimalah amalanku, terimalah taubatku..
Sesungguhnya aku berlindung dari azabmu Ya Allah..
Berkatilah segala yang telah kau turunkan kepadaku..
Ya Allah,
Aku memohon belas kasihan dari-Mu,
cucurilah rahmat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w serta keluarga dan para sahabatnya
Juga buat arwah ibuku, keluargaku serta seluruh muslimin dan muslimat sekalian..
Amin ya rabbal A'lamin..




No comments:

Post a Comment