Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 16, 2009

Syukur


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t
Hari ini terasa untuk membuat blog yang baru
memikirkan kata-kata indah untuk dikongsi bersama
semoga kelahiran blog ini dapat memberi manfaat bersama
Insyallah..


Allah kabulkan doaku
Perjumpaan dengan pakar ginekologi minggu lepas begitu menyentuh hatiku
sehinggakan tidak terkeluar air mata
Menurut doktor kandunganku tidak membesar seperti biasa dan degupan jantungnya tidak kelihatan semasa imbasan dibuat
Ketika itu hanya Allah sahaja yang tahu betapa risaunya aku.
Mengikut perkiraan, kandunganku hampir mencecah 10 minggu tetapi saiznya masih lagi seperti 7 minggu, sama seperti saiz ketika diperiksa 2 minggu lepas.
Aku memberitahu kakakku, sekadar ingin berkongsi dan dia memberitahu aku masih muda dan sabar sekiranya apa yang dinyatakan doktor itu benar.
Oleh kerana terlalu risau, aku cubauntuk mengaturkan pertemuan dengan beberapa doktor pakar yang lain dalam masa yang terdekat tetapi semuanya penuh
Kemudiannya aku dan suami memutuskan untuk melakukan pemeriksaan di klinik biasa sahaja yang terletak berhampiran dengan rumah kami pada awal pagi sabtu lalu
Alhamdulillah, kelihatannya kandunganku normal sahaja dari segi saiz dan degupan jantungnya.
Leganya masyallah..
Balik sahaja dari klinik aku terus melakukan solat syukur tanda terima kasihku kepada Allah
kerana aku berdoa setiap masa agar aku dan kandunganku sentiasa dilindungi oleh-Nya
Kadangkala terasa seronok, risau, kurang selesa dan juga kurang sabar
Walaubagaimanapun syukur pada Illahi di atas kurnian-Nya
Semoga diri dan kandunganku sentiasa sihat dan terpelihara

Diri berasa syukur tak terhingga kerana dikurniakan seorang suami yang amat memahami
Walaupun diri serba kekurangan, tambahan pula dalam keadaan kesihatan yang tidak menentu, dia tetap sabar dengan karenahku.
Alhamdulillah..
Terima kasih abi..
Saya ingin menjadi isteri solehah, bakal bonda yang mithali, anak yang baik dan diberkati
Amin...



anggaran kandungan 10 minggu melalui imbasan

1 comment:

  1. 10 wks dah... bestnya.....
    all the best to u...
    Nice blog .... I lykeee

    ReplyDelete