Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, June 19, 2009

Jumaat yang Barakah


Sedih
Terasa pilu apabila membaca kisah
Allahyarham Muhammad `Ammar bin Zulkifli yang telah pulang ke Rahmatullah akibat kemalangan di Mesir tempoh hari. Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas Roh Allahyarham..Amin~ dan semoga keluarga dan sahabat arwah dapat menghadapi pemergian arwah dengan redha dan tabah.Saya juga sempat membaca blog Allahyarham di http://kalam-puncak.blogspot.com/. Sebuah blog yang menarik, terutama tentang kehidupan arwah sebagai pelajar ketika di Mesir dahulu. Juga menemui photopages arwah di http://kalampuncak.fotopages.com/.

Checkup
Alhamdulillah, pemeriksaaan doktorku di KPMC pada rabu malam yang lepas berjalan lancar.
Doktor memberitahu kandunganku kelihatan normal dan memberi nasihat supaya banyak-banyak berdoa kepada Allah agar semuanya baik-baik sahaja. Pemeriksaan seterusnya pada bulan depan. Doakan saya ya..

Puasa
Semalam saya memutuskan untuk berpuasa sunat Khamis + puasa ganti yang tinggal beberapa hari yang masih belum sempat untuk ditunaikan. Insyallah lagi 63 hari sahaja sebelum munculnya Ramadhan. Pada mulanya rasa tidak berapa yakin kerana keadaan diri yang kadangkala pening dan muntah-muntah tapi Alhamdulillah, perut tidak berasa lapar langsung hinggalah pulang dari kerja. Lagi pun kurang penat kerana suami menghantar dan menjemput saya dari pejabat ekoran kesesakan jalan yang teruk ketika waktu pulang. Walaupun tahu bahaya menunggang motosikal, suami berhati-hati bagi mengelakkan dari terlanggar lubang kerana bimbang akan keselamatan kandungan. Walau macamanapun, saya lebih selesa menunggang motosikal kerana perjalanan lebih cepat dan jimat. Kasihan juga pada suami kerana terpaksa berpatah balik kerana pejabatnya di Putrajaya..Semoga kami sentiasa dilindungi-Nya, Amin..Semalam dia mengajar saya 1 perkataan baru, a.s.k. (aku sayang kamu) hihi..Terima kasih ya abi..



No comments:

Post a Comment