Tuesday, June 23, 2009

Semalam, hari ini dan esok


Puasa

Semalam,saya berpuasa lagi. Bimbang juga dengan keadaan badan yang tidak menentu kebelakangan ini. Ada rasa pening, sakit perut, loya dan muntah juga ketika di pejabat. Nasib baik sempat ke tandas. Abi kata, "mungkin baby dalam tu dok lompat-lompat kot"..haha, kelakarla.
Tapi alhamdulillah, saya berjaya menympurnakan puasa semalam hingga masuknya waktu maghrib.
Sempat juga memasak menggunakan air tangan sendiri untuk suami walaupun tiba lewat di rumah. Dapat juga kusajikan abi dengan hidangan sup ayam, udang goreng kunyit serta timun dan sambal belacan.

Sabar dan Redha
Pengalamanku sekarang mengajarku untuk lebih bersabar dan memberi lebih makna dalam kehidupan.
Perasaan bagaimana rasanya apabila mengetahui ada makhluk kecil didalam perutku. Kadangkala abi yang lebih ambil berat kerana posisiku duduk atau baring tidak sesuai. Kini saya lebih berhati-hati dalam menjalankan aktiviti harian, sedikit berbeza dengan saya yang sebelum ini yang agak sedikit kasar. Namun, kadangkala saya agak terkilan apabila teringat pada arwah mama yang pergi sebelum sempat melihat cucunya. Setiap kali teringat akan arwah, saya akan menyedekahkan surah fatihah dan berdoa untuknya. Semoga Allah sentiasa memelihara arwah ibuku..Amin.

Rejab dan Ramadhan
Rabu ini insyallah akan masuklah kita ke bulan Rejab dan masih ada kira-kira 59 hari sebelum tibanya Ramadhan, bulan yang ditunggu-tunggu oleh umat Islam. Insyallah, marilah kita bersama-sama berpuasa sunat 1 Rejab nanti. Bagaimana agaknya Ramadhan pertamaku disamping abi sebagai seorang isteri. Semoga Ramadhan kali ini penuh dengan keberkatan-Nya dan semoga kami dapat menunaikan amal sebanyak yang boleh. Semoga saya juga dapat berpuasa seperti biasa dan semoga saya, abi, keluarga dan semua umat Islam sejahtera hendaknya..amin.




1 comment:

  1. Salam Fadilah dan Angah..
    Mabruk atas berita gembira ini :)
    Semoga Allah memelihara Fadilah dan baby dalam kandungan.
    Sekarang dah berapa bulan? Bila agaknya boleh ketemu lagikan?

    ReplyDelete