Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 23, 2009

Selamat Hari Bapa



"Selamat Hari Bapa, Ayah"

Teringat kembali waktu kecil dahulu. Ayah menjaga dan melayan 4 orang anak perempuannya. Aku selalu tertanya bagaimana agaknya perasaan ayah kerana tiada anak lelaki dalam keluarganya. Aku juga masih teringat yang ayah pernah menjawab dengan gurauan kepada kawannya yang namaku Fadil ketika aku dibawa keluar bersamanya waktu kecil dahulu. Aku juga pernah gemar berpakaian seperti budak lelaki ketika kecil dahulu.

Ketika kecil dahulu, aku sering mengikut ayah menaiki motorsikalnya samada ke kedai, pasar atau ke mana saja. Akan tetapi ayah tidak mahu membawa adik, mungkin kerana dia masih kecil dan agak leceh untuk dibawa bersama. Adik pula pantang apabila tahu yang ayah mahu menaiki motornya. Yang lucunya, untuk mengelakkan adik mengikut sama, ayah akan menyuruhku tunggu di hujung jalan dan kemudiannya dia akan mengambilku di sana.

Ayah juga pernah memiliki motor vespa, motosikal yang pada mulanya amat malu untuk aku naiki bersama. Aku menggelarkan motor itu "motor kerbau". Tapi adik sangat suka menaiki motosikal itu bersama ayah. Ketika di sekolah rendah, ayah akan menghantar dan mengambilku di sekolah setiap hari. Sungguh besar jasa ayah..Terima kasih ayah..

No comments:

Post a Comment